9 Kasım 2014 Pazar

Maskara Dosyası#1

Herkese merhaba
:)

Maskara makyajın en önemli tamamlayıcısıdır.Hatta olmazsa olmazlardandır.Youtube'de izlediğimiz o mükemmel makyaj videolarına bir bakın.Maskarasız(hatta takma kirpiksiz) hiç birşeye benzemiyor.

Biz bayanlar maskara seçerken en çok dikkat etmemiz gereken hususlardan biri:Kirpik yapımıza uygun maskarayı almak.Kirpik yapımızı bilmek bize doğru maskaranın anahtarını verir.

Diğer bir husus ise; maskaradan ne istediğimizi bilmek!Maskaradan ne istiyoruz?Dolgunluk mu ,uzunluk mu, kıvrıklık mı?Yoksa havuz başında heykellik mi? Hangisiiii? :))

Bugüne kadar birçok maskara denedim.Denemeye de devam edeceğim.Çünkü bayanlar olarak hep daha iyisini istiyoruz.Ay nolcak bizim bu tatminsizliğimiz a dostlar :)

Deneyimlerime dayanarak sizlere kullandığım maskaralar hakkında bir post yazmak istedim.


 
Öncelikle kirpik yapımı ve maskaradan ne beklediğimden bahsedeyim.Kirpiklerim normal uzunlukta ve kıvrıktır.Maskaradadan isteğim ise; kirpiklerimi yapıştırmadan dolgunlaştırması.Azıcık da uzatsa fena olmaz hani :P
 

Benim kirpiklerim kıl yapıdaki fırçalarla da silikon fırçalarla da iyi anlaşıyor.Ama deneyimlerime bakacak olursam genel olarak şöyle kanıya varabilirim:
Bu maskara işinde maskara formülünden çok fırçanın yapısı önemli.Yok kollajenmiş yok arjininmiş fasa fiso onlar.Fırçası kötüyse; formülasyon bir işe yaramıyor.Yani iş fırçada bitiyor.

Genel olarak şunu da söyleyebilirim ki;kıl yapıdaki, tombik fırçalar hacim verir,silikon yapıdaki taraklı fırçalar uzunluk verir,kavisli yapıda olanlar da kirpikleri kıvırır.
Bu kadar teoriden sonra pratiğe geçelim.İşte kullandığım maskalar..


1.Loreal-Volume Million Lashes

Oldukça ıslak bir yapısı var.Bitti çöpe gidecek ama hala akışkan.Dolayısıyla bulaşmaya çok müsait.Ayrıntılı yazısını şuracıkta yazmıştım.
Bu maskara Sabitlenmesi iyi fakat gözünüzden 2-3 damla yaş aksın hemen sıvılaşıp akmaya bulaşmaya başlıyor..Bu nedenle lens kullananlara tavsiye etmiyorum.
Kirpikleri tek tek ayırıp, güzel bir uzunluk veriyor.Az bir miktar da dolgunluk veriyor.

Puan:5 üzerinden 3.5

2.Essence I Love Extreme Maskara

Şüphesiz Essence'nin en meşhur maskarası.Fiyatına göre çok iyi iş çıkarıyor gerçekten.Kıl fırçaya sahip.Kirpikleri çok fazla yapıştırmadan, dolgunlaştıyor.İkinci katta dramatik simsiyah kirpiklere kavuşuyorsunuz.Ancak kirpikleri kıvırma ve uzatma gibi etkisi pek yok.Uzunluk veren maskaranın üstüne uyguladınız mı ohh mis.Maskarada dolgunluk arayanların kesinlikle bir şans vermesi gerekir diye düşünüyorum.Ayrıntılı yazısı için tık tık.


Puan:5 üzerinden 4


3. Max Faxtor-False Lash Effect
İşte benim favori maskaram!Plastik, ince uçlu uzantılara ve taraklı bir sahip.İlk başta yanlışlıkla kahve olan rengini almıştım.Sonrasında memnun kalıp siyah rengini aldım vee memnuniyetim 2 katına çıktı.Hem çok güzel uzatıyor hem tek tek ayırıyor hem de hacim veriyor.Fırçası kavisli olmamasına rağmen ilginç bir şekilde kirpikleri kıvırıyor.Aynı zamanda size simsiyah kirpikler sunuyor.2.katta yelpaze gibi kirpiklere kavuşuyorsunuz(fotodaki tek kat hali).Üstelik bunu yapıştırmadan,topaklanma yapmadan yapıyor.Tek kötü yanı az da olsa dökülme yapması.Ama akma, bulaşma yapmıyor.Çok iyi sabitleniyor
Takma kirpik etkisine yakın bir rimel arıyorsanız tavsiye ederim.Ayrıntının dibine vurdum ama hani gıcıklık ya daha detaylı yazısını okumak isterseniz tık fık.
Puan:5 üzerinden 5

4. Deborah-24 Ore Absolute Volume Maskara


Geçen yıl kullandığım bir maskara olduğu için uygulanmış halini çekemedim maalesef.Hacim verici olduğu için fırçası kıl yapıda.Memnun kaldığım bir maskaraydı.Güzel hacim veriyordu.Ama kat kat sürünce kirpikleri yapıştırmaya başlıyordu.Akma,dökülme gibi bir problemle karşılaşmadım.Ama daha iyilerini gördüğüm için tekrar alacağımı sanmıyorum.

Puan:5 üzerinden 3

Denediğim maskaraların analizlerinin 1.partı bu şekildeydi.Diğer partlar için beklemede kalın..
Sizin favori maskaranız hangisi?





2 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık. Blogunuzu takibe aldım, ben de blogumu yeni açtım sesimi duyurmaya ve blogumu tanıtmaya çalışan yeni bir blogger adayıyım. Bana da beklerim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Blogunuz hayırlı olsun hemen bakıyorum :) Sevgiler..

      Sil

"YAZIN YAZIN HİÇ ÇEKİNMEYİN. YORUMLARINIZ BENİM İÇİN ÇOK KIYMETLİ "